Wie zijn wij?

Door onze passie voor bergen en skiën, creëerden we een website om skiuitrusting te verhuren die goed werkte. Ons bedrijf groeide snel toen er op een dag de telefoon ging…

Het Simply To Ski-verhaal

Gepassioneerd door het skiën en de bergen, hebben we in 2007 een traditionele skiverhuurplaats gecreëerd die zeer goed werkte. Zoals veel van onze concurrenten boden we een verschillende prijs voor elke reeks van ski's. Ons bedrijf was in volle expansie toen de telefoon ging:

Logo Travelfactory

- Laurence : " Hallo... Ik ben op uw website en ik begrijp niets... Welk materiaal moet ik kiezen? Wat is het verschil tussen het rode bereik en het sensatiepakket? Anders neem ik de Premium...Is het beter het zwarte bereik of het premium bereik? »

Op 14 januari 2009 opende Laurence onze ogen: skiverhuur via internet was assortiment aan ski's was een echte moeilijkheid.

15 januari 2009 , topontmoeting :

- Thomas : " We moeten alles veranderen. Er zijn te veel schalen... te veel technische details... Te veel van alles! Het moet eenvoudig zijn! We moeten een eenvoudig systeem vinden.

- Olivier: " De klant moet zijn uitrusting ter plaatse kunnen reserveren en eenmaal in het resort kan hij zijn ski's in de winkel uitkiezen. Hij zou uitleggen wat zijn niveau van skiën is en dan, volgens zijn behoeften en morfologie, zou de winkel hem de aangepaste uitrusting geven. "

- Lucie: " Oké, maar de klant zou niet meer moeten betalen. Je moet een enkele prijs maken. Laat alle skilijnen voor dezelfde prijs zijn! Geen extra kosten of hij nu een beginnende, gemiddelde of zeer goede skiër is. "

Daarom hebben we het initiatief genomen om een nieuwe website te maken met het volgende concept: Een prijs voor alle soorten ski's, ongeacht het niveau van de skiër.

Zo werd aan het begin van het seizoen 2014-2015, geboren:

 Logo Simply To Ski

En waarom zou je stoppen op zo’n goed pad ?

In het midden van het denken over de creatie van dit nieuwe concept, ging de telefoon weer over…

- Stéphane: ""Hallo... Vertel me, heb je plannen voor skipassen? We moeten volgende week vertrekken, maar we kunnen geen korting vinden op het internet? Ken je een site? "

13 februari 2014 , naar de koffiemachine :

- Thomas: "Ik had gisteren een vriend aan de telefoon. Hij had moeite met het vinden van goede plannen voor pakketten. Zou het niet leuk zijn als we dat ook deden? »

- Olivier: "Nou, waarom niet. We zouden Skipass aanbieden voor alle resorts, toch? "

- Lucie: "Ja, en we kunnen zelfs een pakket maken met de skipas en de skiverhuur. Zou het niet makkelijker zijn om alles op één plek te kopen? »

- Thomas: "Oké, maar laten we in dat verband ook boodschappen doen en ESF-cursussen aanbieden. We groeperen alle diensten die beschikbaar zijn in het resort op dezelfde website! "

En zo is het Simply To Ski Pack geboren!

Pakket eenvoudig Skiën

En het avontuur gaat verder ...

In 2018 werd de Travelfactory-groep, waarvan wij deel uitmaken, onderdeel van het grote huis dat La Compagnie des Alpes is. Het CDA, de Europese leider op het gebied van vrijetijdsbesteding, exploiteert de grootste Franse alpine skigebieden (La Plagne, Les Arcs, Tignes, Serre-Chevalier...) en vrijetijdsparken in Europa met een sterke identiteit (Parc Astérix, Futuroscope, Walibi...).

Met de overname wil Compagnie des Alpes haar digitale distributie van verblijven verbeteren, toegang krijgen tot een jongere clientèle, met name studenten, en haar digitale expertise vergroten.

Logo CDA

Ons doel?

Om u alle diensten te bieden die nodig zijn voor het goede verloop van uw verblijf in het resort tegen de beste prijs!

Onze sterke punten?

- 100% Frans bedrijf, volledig gevestigd in Frankrijk.

- Onze beschikbaarheid en onze reactiviteit: Wij antwoorden u in minder tijd dan nodig is.

- Onze passie voor skiën (en snowboarden alles wat op sneeuw glijdt!)

Onze droom?

Maak het skiën toegankelijk voor het grootste aantal mensen en zorg dat 100% van de Fransen gaat skiën!

We hebben partnerschappen opgezet met de grote verhuurbedrijven van skimateriaal in het resort: Intersport, Sport 2000, Go Sport Montagne, Netski, Précision Ski... En vandaag de dag hebben we meer dan 300 partnerwinkels die het Simply To Ski-concept tot leven brengen.

Partnerwinkels

Het Simply To Ski-team

Historisch gezien werd Simply To Ski opgericht in de gebouwen van de TravelFactory Group waar Thomas, de oprichter van het merk, de website bijna 4 jaar lang ontwikkelde voordat hij zijn team uitbreidde met de komst van Allan, Cécilia en Amanda.

Thomas

Thomas, oprichter en directeur van Simply To Ski

"Workaholic en kampioen van goed humeur, supporter van de skibar in de zon! "

Allan

Allan, Customer Relationship Manager

" Dwangmatige ruiter, valt terug naar de kindertijd voor een sneeuwvlok..."

Cecilia

Cecilia, hoofd productie en partnerschappen.

" Altijd op volle snelheid, op het werk, op de golven of op het spoor, we houden het nooit tegen! "

Amanda

Amanda, Accounting Manager

" Zoetheid en vriendelijkheid incarneert, behalve als het gaat om het bijhouden van de score! "


Wij staan natuurlijk tot uw beschikking om al uw vragen te beantwoorden of gewoon om te praten over het skiën: contact @ Simplytoski.com